tisdag 18 mars 2008

B-uppsats, påsk och hojabstinens

Så var b-uppsatsen färdig. Äntligen! Shit vad svårt det är att skriva i grupp, även om jag måste erkänna att det gick avsevärt mycket bättre än jag hade föreställt mig. Jag är så nöjd med min grupp och vi har verkligen samarbetat fint.

Nu skiner solen medan snön ligger på marken och hånler. På torsdag ska jag besiktiga hojen, men fan vet om det blir av. Vägarna är saltade och det kan vara rätt så halt. Jag antar att jag får flytta fram min bokade tid till nästa vecka eller så. I lördags var S och jag uppe hos våra bäbisar och klappade om dem och startade dem. Det gick bra, även om Bettan behövde lite övertalning. Annars är hon så gott som färdig för säsongen. Jag ska bara fylla på olja och vaxa henne idag.

Hur har det gått för er andra som skrivit uppsats? Börjar ni också bli klara? Vad har ni haft för ämnen? Visst ska bli häligt att vara lite ledig i några dagar nu!?

Glad påsk allesammans!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, härligt med en avslappnad påskhelg.
Vår examinationsuppgift skall vara inne kl 15:oo på annandagen,,, helt sjukt, det känns inte som om jag kommer hinna färdigt så att jag kan skicka den innan helgen så jag får det nog inte lika avslappnat.
Får trösta mig med mycket godis... och så skall vi på bröllop också, det skall bli kul.

Monika sa...

Nej, vad trist! Det är taskigt att ha inlämning direkt efter en storhelg, tycker jag. Fast godis hjälper lite. Har du provat "Vinterkatter"? Gillar du "skolkritor" så gillar du garanterat dem. Jag har räddat flera arbeten med hjälp av dessa kattassar.

Bröllop minsann... Det är ju inspirerande...eller nåt. Själv brukar jag bli väldigt sentimental.

Nåväl, lycka till med examinationsuppgiften, och se till att vara åtminsone lite ledig i helgen som kommer.