måndag 11 augusti 2008

Sommaren drar en filt över sig och jag blir sentimental

Det regnar, mest varje dag. Jobbar, jobbar och jobbar. Nästa vecka, nästa vecka - äntligen lite ledig. En hel vecka! Många måstesaker. En av dem: att vila. Hur kom det sig att vila blev ett måste? Inte vet jag, men jag måste. Och fixa med papper, och flytten, och städa, och ordna med studentlitteratur, och hyra ut lägenheten, och vara pigg och allert inför den nya terminen, den nya inriktningen. Men också VILA!

Tills dess tar jag en varm tröja på mig, önskar mig en liten stunds brittsommar med en omhuldande värmebölja och en smula mer hojåkning. Imorgon är det jobb igen. Hojen går bra och jag trivs med den, fast den är ny för mig. Den gamla hade jag i fjorton år. Har ännu inte lyckats förmå mig till att sälja den. Kanske sedan. Eller inte alls. Fast den har ju stått hela sommaren och motorcyklar blir ju deppiga av att bara stå still. Kanske, om den får komma till ett kärleksfullt hem. Men visst är jag fjantig! Det är ju bara en maskin! En maskin med en väldig massa minnen...

Ambivalent, lite småskruvad och kanske en smula tokig? Ja, kanske det. Men också motorer har en själ, trots att de inte är miljövänliga. Jag lovar!

Inga kommentarer: