söndag 6 januari 2008

Förkylningstid och slut på ledighet

Idag är sista dagen på julledigheten och jag har lyckats dra på mig en läskig förkylning. Hoppet om en vit januari frättes bort med förmiddagens regn och jag deppar en liten smula över det. Jag älskar snö, trots att jag hatar vintern. Ska vi mot all förmodan ha denna så vidrigt mörka och kalla årstid, då kan det åtminstone få vara lite vitt ute. Men icke!

Nåväl, kurslitteraturen är så gott som genomläst. Den var riktigt intressant och bra. Det ska bli spännande med den sista delkursen, även om det känns vemodigt att HDK-tiden snart är slut. Men allting har ett slut, och mina studier är långt ifrån över. I mars har jag kommit halvvägs, och jag har ju religionsinriktningen kvar, vilken jag ser fram emot väldigt, väldigt mycket...

2 kommentarer:

S sa...

Håller med, tiden på HDK och alla kommer att saknas! Tur att det finns så många bra sätt att hålla kontakten på nuförtiden.
Ses imorgon.

Camilla Wu sa...

Verkligen synd att snön blev så kortvarig. Ännu finns det en hel del kvar av den här ute på landet men nu har det börjat töa... :(